Вчимося по-новому…
Педрада-тренінг «Формування громадянської компетентності - основа розбудови демократичного суспільства»
У вирішенні проблеми формування громадянської компетентності школяра дотримання принципу «тихіше їдеш - далі будеш» означає лише одне: будеш далі від того місця, куди їдеш, тобто, від цивілізованого європейського суспільства й демократичної держави. Тому 20 листопада в нашій школі відбулася педрада-тренінг «Формування громадянської компетентності - основа розбудови демократичногосуспільства», під час якої педагоги не тільки отримали знання про формування громадянської компетентності (далі ГК) школяра, але й практичні вміння щодо розробки уроків із громадянознавчими елементами з усіх навчальних предметів. Учасниками засідання були опрацьовані завдання з формування ГК на кожному ступені освіти – початковій, основній та старшій школі. Об’єднавшись у групи, учителі нашої школи розробляли та презентували такі проекти:
- поняття громадянської компетентності в демократичному суспільстві;
- моделі уроків предметів інваріантної складової з громадянознавчими елементами;
- модель інтегрованого уроку формування ГК (під час створення проекту проводилась інтеграція однієї навчальної теми через 2-3 предмети інваріантної складової).
Крім того, на педраді-тренінгу були проведені вправи-рухавки: «Різнорівневі сходинки» (за допомогою яких визначався рівень розуміння поняття формування ГК до і після засідання), «Ти мені, - я тобі» (обмін твердженнями щодо поняття ГК), «Годинник» та «Зрозумій мене» (з метою активізації уваги, пам’яті, уміння чути один одного, розуміти, працювати в команді). Свій методичний кейс колеги мали змогу поповнити не тільки паперовим, але й електронним контентом ПРО формування ГК у сучасній школі ЧЕРЕЗ вебресурси https://www.living-democracy.com.ua та https://www.schools-for-democracy.org.
Надія Бучинська, заступник директора з НВР
Коментарi