Повернутися до звичайного режиму

Проблемна тема ПМК:

"Якість навчально-виховної роботи на уроці. Раціональність вибору структури уроку. Дотримання логіки уроку незалежно від форми його проведення"

/Files/images/kafedri/Ped_11.jpg

13 лютого у ЗОШ №2 відбувся шкільний конкурс читців поезії Лесі Українки серед учнів початкової школи, в ньому взяли участь 27 учасників, які декламували поезії нашої славетної землячки, а також свої власні перші спроби пера. Вітаємо переможців: І м. Лугина Ліза (3-В кл.); Войткова Уляна (2-В) ІІ м. Мельницька Анастасія (2-В) ІІ м. – Кожухова Єлизавета (4-В)

ІІІ м. – Петренко Софія (1-А) Алексійчук Вікторія (4-В)

Варто відзначити, що учні ЗОШ №2 надзвичайно талановиті адже черпають натхнення з Лесиних джерел.

/Files/images/_1_a_klas/SAM_1457.JPG

/Files/images/_1_a_klas/SAM_1468.JPG /Files/images/_1_a_klas/SAM_1536.JPG /Files/images/_1_a_klas/SAM_1531.JPG

Майстер-клас вчителів ПМК молодших класів

Для 2-Б школа – це не тільки навчання, а й гарний відпочинок у колі друзів.


/Files/images/_2-b/Лугина і 2-Б.jpg /Files/images/_2-b/IMG_20161116_121853.jpg /Files/images/_2-b/Фото0656.jpg

"Посвята у першокласники".

17листопада в учнів 1-го класу був урочитстий і хвилюючий день.Два з половиною місяці навчання маленьких першокласників швидко минули. У нашій школі відбулося свято "Посвята у першокласники". У велику дружню родину ми прийняли 61 маленьку дитинку, яких ще зовсім недавно називали дошкільнятами, а тепер про них кажуть: "Це - учні". Діти з радістю і захопленням зустрічали казкових героїв, які вітали їх зі святом.

Усі діти та їх батьки захоплено спостерігали за справжнім дійством, що відбувалось на сцені, адже потрапивши у веселковий світ знань учні не тільки зустрілися з казковими героями, а й відгадували загадки,танцювали, співали, розповідали вірші.

По закінченню свята з найкращими побажаннями до учнів звернулася ЗДНВР Н.В. Бучинська та побажала успіхів у навчанні, бути гарними учнями.

То ж хай буде у світі мир, хай всіх нас вітає кожного дня привітне сонечко, хай цвіте на личках дітей радісна усмішка і хай дзвенить веселий дитячий сміх.

/Files/images/1_klasi_natalya_oleksandrvna/DSC_0001.JPG /Files/images/1_klasi_natalya_oleksandrvna/DSC_0005.JPG /Files/images/1_klasi_natalya_oleksandrvna/DSC_0018.JPG

/Files/images/_1_a_klas/IMG_3949.JPG /Files/images/_1_a_klas/IMG_3956.JPG /Files/images/_1_a_klas/IMG_4054.JPG

Виховна година до Дня української мови та писемності .

11 листопада Учні 2-В класу підготували виховну годину присвячену Дню української писемності та мови.

У ході виховної години діти показали любов до рідного слова через пісні, гуморески, вірші.

Батьки з задоволенням насолоджувались читанням віршів про мову.

/Files/images/2_v_nna_pgol/5SoO7Oym5T8.jpg /Files/images/2_v_nna_pgol/5cDkdyuESTU.jpg

Виставка метелеків.

17 листопада 2-В клас побував на виставці метеликів. Діти та батьки отримали масу задоволення. Мали можливість не тільки дізнатися цікаву інформацію, а й торкнутися , потримати в руках цих чудових тваринок та комашок.

/Files/images/2_v_nna_pgol/6XPHbM7DJ2k.jpg /Files/images/2_v_nna_pgol/T3x3STsrCUg.jpg

Цікава подорож в м. Житомир.

Нещодавно учні 2-В класу побували на незабутній екскурсії в м. Житомир.

Масу задоволення отримали від екскурсії у музеї космонавтики , пожежників. Провели чудово час у розважальному центрі «Кідсіті».

/Files/images/2_v_nna_pgol/SAM_7941.JPG /Files/images/2_v_nna_pgol/SAM_7884.JPG

/Files/images/cooltext874125843.png


Почесні читачі

29 березня учні 1-Б класу стали почесними читачами дитячої міської бібліотеки. Ігри, конкурси, розваги, подарунки - і величезне задоволення отримали учні від спілкування з працівниками бібліотеки. /Files/photogallery/DSC07990.JPG /Files/photogallery/DSC07980.JPG /Files/photogallery/DSC08069.JPG /Files/photogallery/DSC08079.JPG

Класно-родинні свята до 8 березня

3 березня у 1 – Б класі відбулося весняне свято до Міжнародного жіночого свята – 8 Березня. На ньому були присутні мами, бабусі, сестрички, тітоньки та інші гості. Своїм чарівним жінкам – любим матусям та дорогим бабусям діти розповідали вірші, співали гарні пісні, танцювали, показували гуморески; проводились цікаві конкурси. Учні щиро привітали своїх рідних жінок із святом виробами, зробленими своїми руками. На святі панував гарний настрій та лунав веселий сміх.

/Files/images/pochatkov_kl/DSC05145.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSC05146.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSC05152.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSC05156.JPG

2 березня в 2-Б класі пойшло родинне свято «На 8 березня я маму привітаю». В дружньому колі зібралися діти, батьки, бабусі, дідусі, гості. З великим задоволенням діти присвячували свої вірші, пісні мамам, бабусям, не забули і про татусів. Розвеселили всіх кумедні сценки дітей, конкурси з батьками. На святі діти вітали мам, бабусь подарунками виготовленими власноруч, дарували теплі слова вітання і затанцювали із своїми матусями вальс. Свято принесло всім гарний настрій і задоволення.

/Files/images/pochatkov_kl/DSCN2048.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2058.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2078.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2083.JPG

2-В клас

/Files/images/DSCN2094.JPG

3 березня у 3-Б класі відбулося свято "Найдорожчі наші мами!".

Діти з радістю вітали запрошених мам, бабусь, сестричок та гостей свята віршами, піснями, частівками, гуморесками, але не обійшлося і без сюрпризів – слово було надане татам, які здивували нас всіх своєю артистичністю! По закінченню свята учні разом з батьками організували солодкий стіл!Діти з радістю вітали запрошених мам, бабусь, сестричок та гостей свята віршами, піснями, частівками, гуморесками, але не обійшлося і без сюрпризів – слово було надане татам, які здивували нас всіх своєю артистичністю! По закінченню свята учні разом з батьками організували солодкий стіл!

/Files/images/pochatkov_kl/DSC05170.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSC05168.JPG

4-Б клас

Розважальна телепередача до 8 Березня (родинне свято)

У цій святковій програмі хлопчики 4-Б класу вітали матусь, бабусь, сестричок, подруг із світлим весняним святом. Спочатку ефір відкрила передача «Подарунок від душі», далі цікавий «Прогноз погоди». Глядачі (мами, бабусі) мали змогу подивитись декілька серій телесеріалу «Дочки-матері». Усім стали в нагоді поради лікаря Комаровського. Спортивні новини супроводжувались і відеосюжетами, і змаганнями, і конкурсами. Закінчилось свято улюбленою передачею «На добраніч», під час якої діти змагались у кращому знанні казок.

Батьки подякували свом дітям і організували солодкий стіл. Теплі, добрі, гарні стосунки між учнями та батьками – найкраща винагорода для вчителя.

/Files/images/pochatkov_kl/Розважальна телепер. з 8 Березня.JPG

Тиждень початкової школи "Мандрівка в країну знань"

Тиждень розпочався святковою лінійкою-відкриттям.

Перший день мав назву «День відкритих сердець». У класах проводилась гра «Комплімент», під час якої діти вчились бачити гарне і добре у своїх однокласниках. Протягом дня учні переглядали мультфільми про добро. Під кінець навчання в кожному класі була створена Книга Добриків, у якій учні мали змогу розповісти про свої добрі справи.


/Files/images/pochatkov_kl/P2090116.JPG /Files/images/pochatkov_kl/P2090117.JPG

Другий день – Математичний. Учні 1-2 класів завітали в Країну Геометрика. Вони виготовили аплікації з різних геометричних фігур. А учні 3-4 класів складали математичні кросворди, ребуси, головоломки. Учні 4-Б класу підготували цікаві математичні завдання для молодших школярів. /Files/images/pochatkov_kl/P2090102.JPG

Відкритий урок відбувся в 1-В класі (вч. І.О. Піголь). День закінчився виставкою кращих зошитів з математики «Шануймо пані Каліграфію». /Files/images/pochatkov_kl/P2090113.JPG /Files/images/pochatkov_kl/P2090120.JPG /Files/images/pochatkov_kl/P2090122.JPG

Третій день – День здоров’я і спорту. Зранку в кожному класі відбувся конкурс на краще виконання ранкової зарядки «Ні хвилиночки не гаймо та зарядку починаймо». На уроках діти розучували нові фізкультхвилинки. Спортивні змагання відбулися в 2-Б кл. «Веселі естафети» (вч. А.В. Сломінська) та 3-В кл. «Хто спритніший» (вч. І.В. Савчина). У 3-Б класі пройшов відкритий урок з основ здоров'я, на якому діти показали гарні знання правил пішоходів та вчилися читати дорожню розмітку. Також учні писали листа своїй першій вчительці. /Files/images/pochatkov_kl/P2120185.JPG /Files/images/pochatkov_kl/P2120186.JPG

Четвертий день – День рідної мови. Учні побували на казковій галявині і намалювали малюнки до українських народних казок. /Files/images/pochatkov_kl/P2120183.JPG

У цей день усі учителі на уроках української мови вправлялися в каліграфічному списуванні, написанні диктантів, творів про Україну «З любов'ю до рідної мови». /Files/images/pochatkov_kl/P2120182.JPG

У 1-А класі пройшов відкритий урок навчання грамоти (вч. Н.І. Чаюн), на якому учні вчились каліграфічно писати Шш. У цьому їм допомагали «Уроки тітоньки Сови». /Files/images/pochatkov_kl/P2110129.JPG

День закінчився виставкою кращих зошитів з українсько мови «Шануймо пані Каліграфію».

На ГПД, серед учнів 2-3 класів була проведена казкова вікторина (вих. І.В. Дуванова). /Files/images/pochatkov_kl/P2110154.JPG

П'ятий день – «Цікавий світ навколо нас». День розпочався ранковою зустріччю «Віконечко в природу», на якій діти ділились цікавою інформацією із енциклопедій. Протягом дня учні переглядали мультфільми «Це наше, це твоє», з яких дізнались, чим славиться наша Україна. Серед учнів 3-х класів була проведена екологічна вікторина «Галявина чудес» (вч. Л.А. Дубінчук, Н.О. Мойсук). Відкриті уроки природознавства відбулися в 2-А кл. (вч. Т.В. Алексійчук) та 4-А кл. (вч. Л.Л. Кузьомко).

На ГПД серед учнів 1-х класів пройшла вікторина «У світі тварин». У кінці дня підвели підсумки проведеного тижня. /Files/images/pochatkov_kl/P2120179.JPG

4-Б клас

Позакласний навчально-виховний захід для 4 класу присвячений Дня святого Миколая. Узагальнення теми «Людські чесноти » з курсу «Я у світі».

«Святий Миколай – взірець людських чеснот»

У формі гри-подорожі до Країни Добра узагальнили знання учнів ро людські чесноти, моральні правила поведінки в колективі, у сім'ї. Діти ознайомилися із традиціями українського народу, християнськими святими. За зразком життя святителя Миколая в учнів виховувались шанобливе ставлення до старших, батьків, доброчесність, милосердя, поважне ставлення до ближнього. Під час заняття були створені умови для проявів товариськості, уваги, винахідливості. І, як винагорода, сюрприз-подарунки, які приніс сам св. Миколай. /Files/images/pochatkov_kl/Святий Миколай.JPG

2-Б клас

17 грудня в класі була проведена відкрита виховна година «До нас завітала зима». Спочатку діти розгадали «Зимовий кросворд». Згадали про зимові свята, які наближаються, і розповіли, як до них готуються. Несподівано на захід завітала чарівна гостя-Зима. Дітям дуже сподобалось розказувати їй вірші, які самі підготували. Тітонька Сова показала всім мультфільм «Чому приходить Новий рік». Наприкінці виховної години учні прикрасили ялинку іграшками з новоріними побажаннями. /Files/images/pochatkov_kl/DSCN1992.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2001.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2012.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2017.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2019.JPG /Files/images/pochatkov_kl/DSCN2022.JPG

Тема. Марійка Підгірянка «Співанка про місяці», «Діти й ластівка». Загадка.

Мета: збагачувати та розширювати знання учнів про життєвий і творчий шлях

Марійки Підгірянки;

розвивати мовлення учнів;

Звучить лірична українська мелодія у звукозапису, на фоні якої говорить читець/:

Читець:

Тобі, найкращая перлино

Моїх розбуджених надій,

Тобі, що звешся Україна,

І в цей життєвий буревій,

Тобі, що постаті козачі

Для нас змальовуєш щодня,

Я шлю привіт й бажаю вдачі

У сяйві радісного дня.

Ведуча І.: Доброго дня , дорогі друзі, шановні наші гості. Ми раді вітати вас! Щастя Вам і здоров’я! Добра і миру!

Ведучий ІІ.: Розпочинаємо виховну годину , присвячену рідній Україні.

Ведуча І.: ПІСНЯ ПРО УКРАЇНУ

ВедучийІ.: Збулося довічне прагнення нашого народу. Збулося те, за що страждали і гинули, боролися і вболівали, для чого жили і працювали мільйони синів і дочок України .

Ведуча ІІ.: Воскресний день настав!.. 24 серпня І991 року проголошено Днем державної незалежності. Слава Україні! Слава! Героям її - слава!

Учень1:

Вже скільки закривавлених століть

Тебе, Вкраїно, імені лишали...

Учень 2Тож встаньмо, браття, в цю урочу мить: Внесіте прапор вільної Держави!

Учень3Степів таврійських і карпатських гір. 3’єднався колір синій і жовтавий.

Гей, недругам усім наперекір –Внесіте прапор вільної Держави!

УЧЕНЬ4Ганьбив наш прапор зловорожий гнів,

Його полотна в попелі лежали...

Але він знов, як дань новий, розцвів.

Внесіте прапор вільної Держави!

Учень 5Повірмо в те, що нас вже не збороть,

І долучаймось до добра і слави.

Хай будуть з нами Правда і Господь -

Внесіте прапор вільної Держави!

/Крищенко В. "Прапор України”/

(В зал урочисто вноситься державний прапор України. /Виконується гімн "Ще не вмерла Україна". Сл.П.Чубинського, Муз. М.Вербицького/).

Ведучий. Україна! Скільки глибини у цьому співочому слові... Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес, тихі плеса річок, сині очі озер та ставків.

ВЕДУЧАЦе безмежні степи і ліси, зелені долини і луки, карпатські верховини і донецькі простори. Полісся і Крим, біленькі полтавські хати. І велич міських краєвидів - все це наша Україна!

Учень. 9

У рідному краї і серце співає.

Лелеки здалека

нам пісню несуть.

У рідному краї

і небо безкрає,

Потоки, потоки,

мов струни течуть.

Учень. 10

Тут кожна травинка

і кожна билинка

Вигойдують мрії

на теплих вітрах.

Під вікнами мальви,

в саду - материнка,

Оспівані щедро в піснях.

11 ученьМожна втратити все, але мати Вітчизну!

Полечу я у сни, у родинне тепло.

На світанку роси мама двері відчинить –

І запахне бузок, бо не все одцвіло.

12 ученьБачу поле і сад, чую слово правдиве,

З тополиних доріг повертаю сюди.

Я спішу до землі, до зеленого дива,

До свого джерела, до живої води.

13 ученьТут навіки бузком охрестилася хата,

Тут не раз я горів у вогні каяття.

Можна мати усе, а Вітчизни не мати.

Україно моя, ти одна як життя.

ПІСНЯ ПРО УКРАЇНУ

Ведучий. А як можна не згадати одвічні символи наші, без яких не може бути України? Це і рушники, і мальви, і чорнобривці, і верба з калиною. Люди говорять: "Без калини нема України!" І це вірно, бо росте вона біля кожної оселі, дає радість і заспокоює в горі, зберігає пам'ять.

Учениця. Калина - вірна супутниця людини протягом усього життя. Досі існує повір'я: якщо вирізати з калини сопілку, то в сім'ї з'явиться продовжувач роду - син. "Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте..."

ПІСНЯ ПРО КАЛИНУ

Ведуча. Для кожного з нас Україна перш за все - це земля наших предків. І починається вона зі своєї родини, з рідної домівки, де ви народилися та живете,

ВЕДУЧИЙ Де вас огортають любов'ю та турботою найрідніші у світі люди; з вулиці, де знайоме кожне деревце та будиночок; з міста, яке назавжди залишиться у ваших серцях.

ПІСНЯ ПРО РОДИНУ

Ведучий . У світі є три матінки , які ми повинні найбільше любити .Це Матінка Небесна, Батьківщина мати і найдороща, найкоханіша у нашому житті матуся

Батько і мати – найрідніші і найближчі кожному з нас люди. Від них ми одержуємо життя. Вони нас вчать, вкладають у наші вуста добрі слова. Давайте привітаємо тих батьків, які сьогодні завітали до нас на свято (Оплески дітей).

Учень.

Не скупіться на теплі слова,

Бо у світі багато тепла лиш від рідної хати

Та від лагідних рук мами й тата.

Учениця.

Коли зміцніють крила, щоб літати,

Не забувай про рідних маму й тата.

Та встигни добре слово їм сказати,

Допоки ти живеш у рідній хаті.

Учень.

Ніхто мене так на світі,

Як вони, не любить.

Дай же, Боже, щоб я виріс,

В школі гарно вчився,

Щоб я батькові і неньці

Добре відплатився.

ПРО маму, про родину

(Виходять хлопець і дівчина у національних костюмах, інсценують діалог у «побутовому» куточку).

Дівчина.

Ти скажи мені, козаче,

За що мене любиш?

Чи коли зустрінеш іншу,

то мене забудеш?

Хлопець.

Як, за що тебе люблю я,

Мила Україно!

За твою красу і вроду,

Пісню солов’їну.

Дівчина.

Але ж я помі ж дівчат

Сріблом не багата.

Хіба рушників доволі

Та чепурна хата.

Хлопець.

Ні ж бо, люба Україно,

Тим ти не журися,

На свою природну вроду

Лишень подивися.

Не коштовними скарбами

Твоя повна скриня?

Та багата ти роками

Добра господиня.

Хай прозори діамантів

На тобі не буде,

Та достатньо серце мати,

Як у твоїх грудях.

Хіба може бути краще

Щось за твою вроду,

Мудрість, душу, силу волі,

Що в твого народу?!

Лиш тебе я, Україно,

Люблю й поважаю,

Бо другої в цілім світі

Кращої немає.

Подивлюся на Карпати,

На Дніпро широкий,

На твої лани безкраї,

На небо високе.

Так тебе усю одразу

Хочу обійняти

Й про свою любов до тебе

Світу розказати.

Дівчина.

Але ж в мене шлях тернистий,

Нелегка дорога…

Хлопець.

І за те прошу у Бога.

Разом нам – ніщо не лихо,

Разом на край світу,

Аби лишень мати змогу

І тебе любити.

Разом.

Хай же сонце нам осяє

Шлях до зір далеких,

Доля наша хай літає

На крилах лелеки.

Нехай щастя стука в двері

Кетягом калини.

Хлопець.

А я завжди з тобою буду, Мила Україно

/Велично звучить "Молитва за Україну" („Боже Великий; єдиний, нам Україну храни”) муз. М.Лисенка/.

виховувати любов до природи і рідного слова.

Обладнання: портрет поетеси, збірки її творів, мультимедійна дошка, ілюстра-

ції до творів, презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організація класу.

Добрий день вам, добрий день,

Дзвоник кличе: дзень – дзелень.

Привітаємось усі.

Добрий день всі, добрий день!

В нас зараз почнеться урок

Про це повідомив веселий дзвінок

Сказав з переливом на ноті високій:

«Вітаю вас друзі з початком уроку!»

1. Учитель:

Спочатку сідає «краса» - дівчатка

За ними сідає «сила» - хлоп'ятка.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Дихальні вправи.

- Уявіть, що у вас в долоньках розкішна квітка троянда, заплющте очі,

понюхайте її і відчуйте запах.

- А зараз уявіть, що вам на долоньку сів гарний яскравий метелик, ви

намилувавшись ним, легенько дуєте на нього,щоб він злетів і повернувся до своєї домівки.

2. Розчитка.

Відновіть назви місяців, які обмінялися частинами своїх слів

жовтопад і листень

грусень і вересень

лютень і березий

Гра «Добери риму»

— Пташка – комашка, ромашка, Чебурашка

— Суниця – спідниця , одиниця.

— Мишка - книжка, доріжка

— Сонце – віконце.

Гра утворіть слова

— би- ку- ки ро-на-во ша-ми

— сяць -мі па-мав луб-го

— ник-ко ро-бець-го цюк-па

— дзик- гу тел-дя ка-біл

— ля-те ля-бу-ци тка-щі

ці-мо-лод

Гра «Закінчи речення».

- Справжнє прізвище поетеси Марійки Підгірянки ……

- Вона народилася в ……

- З дитинства мріяла стати ……

- Вчителькою працювала більше …….

- Будучи бабусею вірші підписувала ……

- З дитинства навчилася розуміти мову …..

- Перші вірші почала записувати у ……..

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

1. Мотивація навчання.

Учитель: Ой! Що це? В мене з’явився кошик! Він мабуть не простий . Напевно він чарівний! Кошик пропонує вам казку-загадку. Відгадавши її ви дізнаєтесь про тему уроку.

Казка-загадка

«За глибокими синіми морями, за високими горами, у густому лісі стоїть хатинка. Ліс той незвичайний. У ньому птахи, звірі і навіть дерева розмовляють. В хатинці старий, але дуже мудрий дідусь живе. Є в нього чарівна палиця. Стукне він нею об землю і дива творяться: то сніг іде, то квіти розпускаються, то яблука достигають.

Чи здогадалися ви як звати того дідуся? (Рік)

Є у нього чотири доньки. Дуже гарні, тільки між собою зовсім не схожі. В білому вбранні з білосніжним волоссям - старша дочка. Пробуджує дерева і квіти від сну, птахів з вирію повертає – друга дочка. Третя – завжди з ягодами, квітами. А четверта, жовтою фарбою, любить все розмальовувати. Чи впізнали ви що це за сестри-красуні? А кожна дочка має по три рідні брати. Може і братів ви впізнали?»

- Сьогодні ми продовжимо вивчати творчість Марійки Підгірянки. Дізнає-

мося про ознаки кожного місяця, прочитавши вірш «Співанка про місяці»,

а з іншого вірша поетеси «Діти й ластівка» - про те, якою була дружба ді-

тей і ластівки. Навчимося виразно читати ці вірші.

1. Робота із ілюстраціями, фотографіями із зображенням пір року.

- А зараз ми побачимо, чи досконало ви знаєте пори року.

.

- Назвати місяці кожної пори року.

- А чи знаєте ви, що вміє кожен місяць?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Читання вірша Марійки Підгірянки «Співанка про місяці» (вчителем).

Дати відповіді на запитання:

- Як ви розумієте слово «співанка»?

- Про що розповідається у вірші?

- Назвіть згадані місяці у вірші.

Словникова робота.

.

1Виразне читання вірша учнями «ланцюжком».

2. Дати відповіді на запитання з підручника (с.30)

3. Вибіркове читання

4. Читання з помилками (вчитель)

7. Фізкультхвилинка.

.

5. Бесіда.

- Чи знаєте ви, кого називають вісниками весни? (Граків, шпаків, жайворонків, ластівок).

- Хто з вас знає, у якому місяці до нас повертаються ластівки? (У квітні).

- А зараз ми дізнаємося, чому ластівки користуються особливою повагою у людей.

.

Навесні можна побачити ластівок, що носять у дзьобиках багнюку з калюж, солому, тоненькі гілочки. Саме з цих матеріалів вони ліплять свої маленькі ошатні гніздечка.

Іноді в ластівчиному гнізді оселиться горобчик. Ластівка тривожно в’ється навколо гнізда, намагаючись вигнати непроханого гостя. Та іноді й залишає своє гніздо і починає ліпити нове. Адже ластівки – дуже миролюбні пташки. Вони не люблять і не вміють битись, сваритись.

Яєчка висиджує тільки мама-ластівка, а тато носить їй їсти. Про малих ластів’ят подружжя дбає разом, здобуває їм їжу. Ластівки дуже спритно ловлять комашок просто на льоту. Ластівка виводить пташенят аж двічі протягом літа. А на початку осені ластівки збираються у великі зграї. Літають у повітрі, сидять на дротах, готуються до важкого польоту у вирій, аж до далекої Африки.

Цих малих пташок люблять у нас в народі. Люди склали про них казки, легенди, пісні, поети написали вірші.

6. Читання вірша Марійки Підгірянки «Діти й ластівка» учителем. Перевірка первинного сприйняття.

- Чи сподобався вам вірш?

- Чим саме?

7. Словникова робота.

Слайд №10.

.

8. Читання вірша учнями мовчки.

9. Аналіз вірша.

- Хто є дійовими особами вірша?

- Якою змальовано ластівку? А дітей?

- Що у вірші є справжнім, а що казковим?

- Знайдіть і прочитайте пестливі слова.

- Із чого видно, що діти радіють прильоту ластівки?

10. Виразне читання вірша учнями за особами.

- Яка головна думка цього вірша?

11. Читання учнями загадки (с.30).

- Про кого ця загадка?

Відео про ластівок

V. Підсумок уроку.

Що про наш урок ви розповісте дома батькам?

- Встаньте всі хто народився зимою.

- Встаньте всі хто народився весною.

- Встаньте всі хто народився влітку.

- Встаньте всі хто народився восени.

- Встаньте хто дуже любить читання.

- Хто дуже любить свій рідний край.

VІ. Домашнє завдання.

Підготувати виразне читання віршів.

Життя і творчість Марійки Підгірянки

Поетичний вінок України веселково прикрашає й розмаїта полонинська квітка Марійки Підгірянки яка виросла і щедро доглянута в мальовничому гірському селі Білі Ослави, що на Гуцульщині. Справжнє ім’я поетеси і вчительки – Марія Омелянівна Ленерт-Домбровська.

Село Білі Ослави – колиска поетеси Марійки Підгірянки. Тут засвітилася її зоря на блакитному небі України, над Карпатськими горами 29 березня 1881 року. А ще її життєві дороги перехрещувалися в тридцяти селах і містечках Прикарпаття, Закарпаття, Львівщини і Австрії, які для неї також стали рідними, адже в цих місцях вона жила, ростила своїх дітей, вчила місцеву дітвору, черпала наснагу своєї творчості.

У село Заріччя, що судить з Білими Ославами, босоніж бігла до дідуся-священика Миколи Волошина. Дід мав невелику бібліотеку, навчив Марійку читати і писати не тільки українською, а й кількома іноземними мовами. Потім батько Омелян Лервінт дістав службове призначення в лісництво села Уторопи Косівського повіту. В Уторопах допитлива Марійка закінчила початкову школу, сюди повернулася вчителювати після закінчення Львівської жіночої вчительської семінарії. В цьому селі написала свій знаменитий вірш «Ой не нам в кайданах ходити».

На вчительському віче у Львові 1904 року синьоока Марійка запала в душі молодому вчителеві Августину Добровському. І запала на все життя, з ним зв’язала свою долю. Довелося в селі Рибному на Косівщині разом з ним працювати в школі, а потім в селі Ворона

Тема О. Олесь «Згадую: так я в дитинстві любив...»; «Степ». М. Рильський «Розмова з другом»; «Зимовий ранок»

Мета: розширити знання дітей про життєвий і творчий шлях Олександра Олеся; розвивати вміння бачити словесні картини, розуміти красу поетичних творів; збагачувати мовлення образними виразами; удосконалювати навички правильного, виразного і свідомого читання; виховувати захоплення красою і мудрістю природи.

Обладнання: портрет Олександра Олеся, виставка творів поета.

І. Організація класу.

Добрий день вам, добрий день,

Дзвоник кличе: дзень – дзелень.

Привітаємось усі.

Добрий день всі, добрий день!

В нас зараз почнеться урок

Про це повідомив веселий дзвінок

Сказав з переливом на ноті високій:

«Вітаю вас друзі з початком уроку!»

1. Учитель:

Спочатку сідає «краса» - дівчатка

За ними сідає «сила» - хлоп'ятка.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Дихальні вправи.

- Уявіть, що у вас в долоньках розкішна квітка троянда, заплющте очі,

понюхайте її і відчуйте запах.

- А зараз уявіть, що вам на долоньку сів гарний яскравий метелик, ви

намилувавшись ним, легенько дуєте на нього,щоб він злетів і повернувся до своєї домівки.

2. Розчитка.

Оіньс, евнса, лоіт ,миза

Гра «Добери риму»

III. Актуалізація опорних знань учнів

1. Переказ оповідання В. О. Сухомлинського «Камінь».

2. Виразне читання

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності.

— Над яким розділом ми зараз працюємо?

— Сьогодні ми будемо читати вірші, в яких поети змальовують явища природи в різні пори року, відчуємо їх красу, ознайомимось із життям і творчістю О. Олеся.

Олександр Олесь (справжнє прізвище — Кандиба) народився 23 листопада 1878 року в м. Білопілля,

У віршах Олександра Олеся краса природи перелита у мелодійне слово. Хлопчиком кожне літо він проводив у свого діда Василя Грищенка, який знав безліч народних легенд , казок, пісень і пробудив у майбутнього поета любов до рідної природи та українського слова .

Олександр Олесь згадував «Дитинство мені уявляється одним золотим днем. І все, що я бачив там у степу , у саду, на річці здається мені суцільною казкою природи.»

Коли читаєш вірші Олександра Олеся, здається , що поет звертається до кожного з нас полюби ці трави, квіти, степ, пізнай усе живе!

Читання біографії у підручнику

2) Вибіркове читання.

— Де проводив свій час влітку маленький хлопчик?

— Який вплив на Олександра мав дід?

— Що згадував поет про дитинство?

— Про що писав поет?

3. Робота над віршем О. Олеся «Згадую: так я в дитинстві любив...».

1) Читання вірша вчителем.

— Про що згадує поет з любов’ю?

2) Словникова робота.

Безліч,(багато, море, ) нива.( поле пшениці, колосисте поле)

— До поданих слів доберіть синоніми.

3) читання вірша учнями мовчки.

4) Аналіз змісту вірша.

— Що любив хлопчик робити в дитинстві?

— Як хлопчик сприймав природу?

— Чи хлопчик міг зрозуміти думки природи?

б) Вибіркове читання.

— Знайдіть у вірші порівняння. Знайдіть рими, доберіть свої.

6) Робота над виразністю читання.

7) Читання вірша за методикою «Я — диктор».

Фізкультхвилинка

4. Робота над віршем О. Олеся «Степ».

1) Читання вірша вчителем.

— В які пори року описано степ?

2) Словникова робота.

Візерунки, буйним, яри.

3) читання вірша учнями мовчки.

4) Читання вірша «ланцюжком».

5) Робота над змістом вірша.

— Доберіть синоніми до слова степ.(поле, луг, яр)

Із чим порівнюється степ навесні?

— Із чим порівнюють степ влітку? Чому?

— На що схожий степ восени? Чому він, як пустеля? Чому не чути пташок? Де поділись квіти?

— Із чим порівнюється степ взимку?

— Хто оберігає сон баби-зими?

6) Робота з ілюстраціями.

— Яким рядкам вірша відповідають малюнки?

8) Гра «Знайдіть початок».

...морем став....пахощі поля....рівна і м’яка.

Читання уривка вірша про степ, який найбільше сподобався.

5. Робота над віршем М. Рильського «Розмова з другом».

1) Читання вірша вчителем.

— Кого автор називає другом?

2) Словникова робота.

Крислатий, одвічний, щогла.

3) читання вірша учнями мовчки.

— З якими словами звернувся автор до лісу?

4) Читання вірша за методикою «Естафета».

5) Робота над змістом.

а) Відповіді на запитання.

— Як зустрів поета ліс?

— Що можна сприйняти зором, а що — відчути?

— Про які дерева йдеться у вірші?

— Про яких птахів говориться у вірші?

б) Вибіркове читання.

— Які різні слова дібрав поет, щоб розповісти про пташиний спів?

— Якими словами передано своєрідність і неповторність кожного дерева в лісі?

— Якими словами автор звертається до лісу?

— Що обіцяє автор своєму другові?

7) Робота над виразністю читання.

8) Виразне читання вірша

5) Читання за методикою «Незнайко».

6) Гра «Хто швидше?»

— Знайдіть у вірші прикметники, які використано для опису лісу, квітів, хмар, зайчиків.

— Знайдіть і прочитайте, які дії виконували ліс, місяць, зайчики, хмари.

V. Підсумок уроку— Із творами яких авторів ми сьогодні ознайомились?

— Який вірш вам найбільше сподобався? Чому?

Кiлькiсть переглядiв: 746

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.